De eerste maand! - Reisverslag uit Rapperswil, Zwitserland van Ilse Pastoor - WaarBenJij.nu De eerste maand! - Reisverslag uit Rapperswil, Zwitserland van Ilse Pastoor - WaarBenJij.nu

De eerste maand!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Mei 2013 | Zwitserland, Rapperswil

De dagen gaan sneller dan mijn hoofd bij kan houden. Het lijkt maanden terug dat ik aankwam met pap en in een korte broek het Zurich meer om fietste, maar werkelijk waar nog geen maand terug.
Hectisch, veel, spannend, nieuw, papierwerk en weer aan het werk. Wakker worden met een topzwaar hoofd is dan ook niet zo verwonderlijk. Wel betrap ik me er nu al op dat je zo snel aan dingen went. De eerste dagen is het gek en vraag je je af waarom mensen zo leven en iets doen. Maar na een paar dagen gebruik je zelf ook het woord ‘tiptop’ zeg je ‘en guete’ bij het eten en proost je bij elke keer als je glas volgeschonken wordt. O ja en is het niet erg?! Wakker worden en denken: ‘Gute Morgen’.
En om de een of andere reden drink ik hier ‘onze Spa Rood’ (wasser mit Kohlensäure), wat hier trouwens spa blauw is. Misschien ben ik meer kleur dan smaak georiënteerd..
Zwitserland, laten we het daar over hebben, mijn nieuw ‘locatie’.
Mijn woonplaats, Rapperswil, een super mooi stadje wat van alle luxe is voorzien. Aan de ene kant groots en aan de andere kant kneuterig. Het shopping centrum is van buiten modern maar niet opzichtig aanwezig en binnen doet menig ‘shoppaholic’ een huppeltje. En het is kneuterig in de zin van smalle wegen met oude huizen met leitjes, hoogteverschillen en een kasteeltje en kasseien. Het ligt aan het Zurich meer en wordt door een zeedam verbonden met Pfäffikon. Waar een mooie wandelroute over het meer is.
Het is wel even wennen, maar ‘s morgens loop ik naar de parkeergarage onder het woningcomplex en druk op mijn autosleutel waar mijn nieuwe vriendje zijn lampen twee keer knippert. Hij heeft er zin in, de komende 32 km is vooral klimmen. Over de zeedam, autobahn en dan klimmen maar. Met een ontzettend mooi uitzicht op het meer en aan de andere kant de bergen met sneeuwtoppen slingeren we door kleine dorpjes naar een het kleine plaatsje Unteriberg. Waar in het Altersheim de praktijk is gevestigd. Zowel mensen uit het Altersheim zelf als mensen uit het dorp komen voor een fysio behandeling of om te sporten.
Kan niet anders zeggen dat ze allen zeer vriendelijk zijn en mij met open armen ontvangen. Lukt het niet op het Swissduits, gaan we over op (wat voor) ‘Hoog Duits’ door moet gaan. En kan je zeggen aan het eind van de werkdag is het een combinatie van ‘Nederlands-Duits-Zwitsers handen- en voetenwerk’. Maar ook dat gaat verbazingwekkend snel. Van een paar worden tot hele zinnen.
Vorig weekend met een oud studiegenootje een weekendje bijscholing in Duitsland. Het lijkt aan de ene kant of alles kan en gaat. Het was vanmorgen zeven uur en de ogen waren open. Een paar uur later kan het weer voelen of ik geen stap meer kan verzetten. Ik geloof dat mijn adrenaline level de afgelopen weken boven het toegestane doping level ligt, dus wedstrijden zal ik maar even niet aan beginnen. Goed, dit was even een update voor dit moment. Schönes Wochenende!

  • 13 Mei 2013 - 08:42

    Heike:

    Hallo Ilse
    Hört sich alles ganz toll an! Noch ein paar Wochen und du wirst auch 'Deutsch' träumen ;)
    xxx

  • 22 Mei 2013 - 21:39

    Dave:

    heike dat snap ik toch niet! klinkt tof skat!!

  • 21 Juni 2013 - 18:44

    Els En Willem:


    vriendelijke groeten els en willem texel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Rapperswil

Zwitserland

Aan het werk in Unteriberg!

Recente Reisverslagen:

19 September 2013

Zwiterserland

11 Mei 2013

De eerste maand!
Ilse

Nu nog wonend in het Groningen, maar binnenkort het Surinaamse leven verkennen. Ik ga daar stage lopen en daarbij mijn scriptie schrijven over kinderen met obesitas. Ik hou van sporten, mooie natuur, gezelligheid en uitdagingen.

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 57984

Voorgaande reizen:

29 December 2017 - 15 Maart 2018

Singapore 29 dec - 1 jan 2018

17 April 2013 - 31 Mei 2014

Zwitserland

06 November 2011 - 06 November 2012

Suriname part II

16 April 2010 - 27 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: