Pararmaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Pastoor - WaarBenJij.nu Pararmaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Pastoor - WaarBenJij.nu

Pararmaribo

Door: ilsepastoor

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 April 2010 | Suriname, Paramaribo

Het is bijna niet te geloven, maar dag 2 in Paramaribo. Dag 2? Ja.. dag 2.. werd dinsdagavond door Jur uit de gymles van Sandra gesleept, met de mededeling over een uur moet je op de boot zitten.(5 uur smorgens inchecken) Morgen 9 uur vlieg je. Ik rennend naar mijn moeders auto, want ja ik mag autorijden, en gas naar huis. Ongeloof was er eigenlijk nog steeds toen ik in het vliegtuig zat. Mijn ouders achter laten was geen pretje. Maar een leuke vliegreis gehad, ik was een bezienswaardigheid op zich. Volgens mij was ik 1 van de 5 blanken in de gehele boeiing 747.

En dan gebeurd het, je kan na 9,5 uur land zien. En wat je zie je oerwoud, met een prachtig kronkelende rivier. Het is hier zo anders dan in Nederland. Ten eerste zo HEET!!, weinig wegen, horizontale stoplichten, extra spiegel om je bumper te zien, voorrangsregels met handgebaren of toeter etc. O ja en ik moet goed opletten met fietsen, want ze rijden hier links:p. Mijn eerste tropische bui gehad en iid zelfs je ondergoed kan je uitwringen. Vandaag naast een fiets, simkaart en stadskaart ook al even meegelopen en 3 patienten gezien. Dat gaat leuk worden, begin maandag. Vandaag heb ik een bbq en gaan we te stappen, iemand neemt me de komende weken even op sleeptouw. Vanavond komt mijn huisgenoot, dus van het weekend met haar maar de stad ontdekken. Gisteren een luiaard vast gehad, wat een beest. Gelukkig tam, want als ze je niet moeten, ligt zo je arm eraf. Wat een nagels man. En zelfs die zweten.. wat wil je met 34 graden +. Alle Surinaamse mensen die ik spreek klagen over de hitte, Nederlandse invloed *zeuren*.

Sommige dingen sta je ook niet bij stil, zoals slapen tot max 6 uur smorgens, sowieso geen dekens een een loeiende ventilator. En van boxspring bedden hebben ze helaas nog niet gehoord;) Maar ik ga niet klagen, het is hier super! Nog even helemaal mijn plekje vinden, vooral het relax doen en alleen zijn is nog moeilijk, maar had niet anders verwacht.

Ik ga zo lekker de stad maar eens verkennen en naar de bbq. Je kan het niet voorstellen maar terwijl jullie bijna naar bed ga is het hier half 6 en zweet ik uit mijn t-shirt. Tot snel!!

  • 22 April 2010 - 20:52

    Iris:

    Mooi dat je de reis hebt overleeft! Ik ben nog aan het werk, dus vandaar op dit tijdstip nog een reactie van mij;)Een hele fijne avond alvast! Geniet ervan!:) Gaan snel even skypen, ben benieuwd naar al je verhalen! Liefs xx

  • 22 April 2010 - 21:09

    Lidia:

    welkom, goed dat je er bent, maak er wat van, laat veel horen, dan hebben wij ook een paramaribo gevoel! Kus

  • 23 April 2010 - 07:50

    Michelle:

    Lieve Ils! Wat fijn dat je er eindelijk bent en dat het allemaal zo goed gaat! Geniet maar van alle mooie dingen daar:) (wel een beetje jaloers hoor:))
    xxx

  • 23 April 2010 - 08:50

    Cora:

    heerlijk dat je er nu bent en nu maar genieten. de surinamers zijn hele toffe mensen dus dat gaat goed komen. Heb je je fiets bij Etto gehuurd? Dat tentje voor Etto daar kun je lekker eten.Ga lekker op speurtocht en we houden contact.
    Kus Cora

  • 23 April 2010 - 20:41

    Je Broer:

    hey mop leuk dat je meteen familie van sandra tegenkomt haha fijn dat het goed gegaan is allemaal ben trots op je kus kus ons

  • 24 April 2010 - 07:49

    JUR:

    hey ils
    eerst denk je jur maakt een grap
    en een uur later zit je op de boot haha
    was krap met de tijd maar zo te zien heb je t leuk

  • 24 April 2010 - 09:38

    Noor:

    Wauw! als ik je verhaal lees heb ik het idee dat je al zoveel hebt gedaan en meegemaakt dat je er al een week zit ofzo! Alleen maar beter. :) Veel plezier dit weekend met de stad (en het nachtleven) ontdekken en hopelijk bevalt het maandag op je werk!
    Xx, liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 September 2010

Prisiri Fit Camp - Stukje Weelder

24 Augustus 2010

Brownsberg ~ Prisiri Fit Camp

13 Augustus 2010

Prisiri Fit Camp

08 Augustus 2010

De jungle tochten!

22 Juli 2010

3 maanden zijn al weer voorbij!
Ilse

Nu nog wonend in het Groningen, maar binnenkort het Surinaamse leven verkennen. Ik ga daar stage lopen en daarbij mijn scriptie schrijven over kinderen met obesitas. Ik hou van sporten, mooie natuur, gezelligheid en uitdagingen.

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 58016

Voorgaande reizen:

29 December 2017 - 15 Maart 2018

Singapore 29 dec - 1 jan 2018

17 April 2013 - 31 Mei 2014

Zwitserland

06 November 2011 - 06 November 2012

Suriname part II

16 April 2010 - 27 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: